Selv om vi alltid ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet ditt, forstår vi at dette ikke alltid vil være tilfelle. Les våre retningslinjer for retur og refusjon nøye for å finne ut hvordan, og i hvilke tilfeller, du kan returnere varer. Disse retningslinjene gjelder for alle varer kjøpt fra Nordina Home.

Retur

Hvis du av en eller annen grunn ønsker å returnere varen og få full refusjon, kan du gjøre det når som helst gjennom retningslinjene våre. Her er en rask guide til hvordan du utfører en vellykket retur:

  • Gå helt nederst på vår nettside (nordinahome.no) og velg “medlemsområde” under “Om Nordina Home”. For å kunne identifisere din bestilling og få tilgang til medlemsområdet må du oppgi din e-postadresse og de fire siste sifrene i ditt telefonnumme.
  • Når du er logget inn, går du til “retur” og sender inn en returforespørsel.

  • Fyll ut all nødvendig informasjon. Der vil du også få vår returadresse for din bestilling.
  • Før du overleverer bestillingen til postbudet, må du sørge for at den er pakket i originalemballasjen og på samme måte som da du mottok den. Hvis varen består av flere deler og du har montert den, må du ta den fra hverandre.
  • Når varen ankommer tilbake til oss, vil vi inspisere den og se om varen kan anses som videresalgbar. Dersom den kan det, vil vi gi deg full tilbakebetaling.

Vi tar imot returer innen 30 dager etter at du har mottatt bestillingen. Varen må være i originalemballasjen og i ny tilstand. Vi kan dessverre ikke gi full refusjon for varer som er skadet, brukt eller mangler deler. Returen og alle utgifter må organiseres og dekkes av kunden.


Tilbakebetaling

Etter vi har mottatt din retur og full tilbakebetaling er igangsatt, vil vi informere deg når den er utstedt. Vær oppmerksom på at tilbakebetalinger kan ta opptil 5-10 virkedager og sendes gjerne til den originale betalingsmetoden. I enkelte tilfeller, kan vi sende tilbakebetalingen direkte til din bankkonto. Dersom sistnevnte alternativ er mulig, vil vi informere deg og om videre steg.

Vær oppmerksom på at vi ikke kan refundere bestillinger som er returnert senere enn 30 dager etter den opprinnelige leveringsdagen. Det samme gjelder for varer som er skadet, dvs. varer som ikke kan selges på nytt. Hvis din bestilling returneres skadet eller i en annen emballasje enn originalemballasjen, må vi trekke fra 30 % i returgebyr fra refusjonen. Ut- og returfraktkostnader refunderes ikke.


Bytte

Vi hjelper deg gjerne med å gjennomføre et bytte innen 30 dager etter levering. Vær oppmerksom på at varen må være returnert i sin original emballasje og framstå som ny.
Send oss en e-post på kundeservice@nordinahome.no for ytterligere hjelp fra vår kundeservice team.


Skadede eller defekte varer

Dersom din vare mottas skadet eller defekt, vennligst gå inn på vårt medlemsområde. Når du er innlogget, send inn en forespørsel under “Meld avvik”. Derfra vil du kunne legge ved all nødvendig informasjon, inkludert video eller/og bilder. Først da kan vi vurdere forespørselen din på riktig måte og tilby den beste mulige løsning.

Tidsrammen for å melde avvik på defekte eller skadede varer er noe kortere enn vår standard returfrist på 30 dager. Dette er for å sikre at vi kan undersøke problemet og gi våre kunder en rettferdig løsning innen rimelig tid. Dersom du mottar en defekt eller skadet vare, ber vi deg derfor sende inn en forespørsel om etterbehandling innen 14 dager etter at du mottok den. Ellers kan vi ikke behandle forespørselen om etterbehandling. Hvis du har overskredet fristen på 14 dager, men kjøpet fortsatt dekkes av vår vedlikeholdsgaranti, ber vi deg kontakte oss og sende bilder av skaden. Da det er mulig at vi kan levere en erstatning, avhengig av tilgjengelighet. Eventuelt vil vi kanskje kunne tilby et produkt av tilsvarende verdi. Det er viktig å merke seg at dette tilbudet forutsetter at skaden skyldes en produksjonsfeil, og du finner mer informasjon om garantien i våre vilkår og betingelser.


Kontakt oss

For å sikre at returprosessen går knirkefritt og at du får din fulle refusjon, må du følge våre retningslinjer nøye og holde deg til de.

Nordina Home tilbyr medlemsområdet for hvor du enkelt kan endre din bestilling raskt og helt gratis. Hvis du har andre spørsmål om våre retningslinjer for retur og tilbakebetaling eller trenger ytterligere hjelp, kan du alltid kontakte oss via vår e-post kundeservice@nordinahome.no eller live chat. Du finner live-chatten vår nederst til høyre på skjermen.

Takk for at du handler hos Nordina Home!